Anasayfa > Kodlar > ASP.NET ile File Upload kullanımı

ASP.NET ile File Upload kullanımı

Bu Dokümanımızda Asp.Net’de  File Upload ( Dosya Yükleme) Kontrolünü Kullanmaya Çalışacağız .. Sözü Fazla Uzatmadan Hemen Başlayalım..

1.Yeni Bir Sayfa Oluşturuyoruz Ve İçine File Upload Kontrolümüzü Ekliyoruz.. (Şekil : 1 )

2. File Upload Kontrolümüzü Ekledikten Sonra , İşlemimi Gerçekleştireceğimiz Yani Dosyanın Yüklenmesini Sağlıcak Butonu Ekliyoruz… Butonumuza Ben “Dosyayı Yükle” İsmini Veriyorum ve butonun id’sini “yükle” olarak değiştiriyorum.. (Şekil : 2)

3.İsterseniz Siz Dizaynla Oynayabilirsiniz.. Şimdilik Benim Dizaynım Bu Kadar 🙂 Şimdi  İsterseniz Yeni Bir Klasör Açın , İsterseniz Açmadan Devam Edin Dosya Sizin Dizininize Kaydetsin.. Ben Upload Adında Bir Klasör Açıyorum Ve Upload Ettiğim Dosyalar Oraya Yüklenecek.. ( Şekil : 3 )

4.Şimdi Artık Kodlamaya Geçiyoruz ve yükle “id” ‘ li butonumuza 2 kere tıklıyoruz ve kod penceresi geliyor.. Ve Yazmaya Başlıyoruz .. (Şekil : 4)


Protected Sub yukle_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles yukle.Click

FileUpload1.SaveAs(Server.MapPath(“upload/”) + FileUpload1.FileName)   | – ->Burada Anlatılmak İstenen :

Fileupload1’e aktarılan şeylerin serverdan upload klasörüne fileupload1’e hangi dosya adıyla gönderildiyse öyle kaydedileceği..

End Sub

5.Daha Sonra Debug yapıyoruz ve test ediyoruz.. Seçtiğimiz herhangi bir dosyayı (Ben Bir icon ‘.ico’ dosyası upload ettim sizde istediğinizi edebilirsini ve oradan upload klasörümüze gidiyoruz.. ( Şekil 5 Ve 6 )

6.Dosyamız Bakıyoruz ki Yüklenmiş.. Basitçe File Upload Uygulamasını Anlatmaya Çalıştım Sizde Kendi Bildiklerinizi Ekleyerek bu uygulamayı daha da geliştirebilirsiniz.

Yüklendiğinde Bir Messagebox veya bir label koyup ‘dosya yükleme işlemi tamamlandı’ gibi bir şey olabilir veya bunu label da da gösterebilirsiniz.

Kategoriler:Kodlar Etiketler:, ,
  1. 08/05/2011, 12:54

    Teşekkürler gayet açıklayıcı olmuş.Elinizie sağlık.

    Beğen

  2. NazFd
    19/03/2012, 22:07

    Öncelikle çok teşekkürler, anlatım çok sade,anlaşılır olmuş fakat ben store procedur oluşturdum, onlarda sorun yok, sonrada yukarıdaki kodu kendi projeme uyguladım fakat \urun_resimleri\’ yolunun bir parçası bulunamadı. diye bir hata ile karşılaşıyorum.Bu hatayı niçin verir ? Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Beğen

  3. axukemal
    23/04/2012, 12:28

    projenin içine urun_resimleri adında klasör oluşturman gerekr

    Beğen

  4. abdurrahman
    07/10/2015, 09:39

    fileuploada dosya ekledikten sonra bu dosyanın başka bir sayfdada aç butonu koyarak nasıl o dosyayı açabiliriz.

    Beğen

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

