Başlangıç > Kodlar > VB.NET’de Array ile negatif değerleri almak

VB.NET’de Array ile negatif değerleri almak


Array değişkene yüklenen sayıların içerisindeki negatif sayiları kod araçılığı ile süzmek. VB.Net 2003 , FrameWork 1.1

Amaçımız başlıktada belirttiğim gibi Array değişkende yüklü sayıların hangisi negatif ise onu tespit etmek,

Programımızın Object(Nesne)leri ;
------------------------------------------

1-  2 adet listBox Nesnesi ekliyoruz , Name Özelliklerini
ilk listebox (sayiların listeleneceği kutucuk..) Name Özelliğini  : lstArray olarak değiştiriyoruz. ikinci listbox nesnemizin (ki buda negatif sayıların listeleneceği kutucuktur.) name özelliğini ; lstNegatif olarak ayarlıyoruz.

2- bir adette Button1 nesnesi ekleyerek Name özelliğini  : btnSuz ve Text özelliğinide : "&Süz" (Tırnak işaretleri yok) olarak ayarlıyoruz.


Programımızın Kodu
-----------------------------------------------
not: Gerekli Açıklamalar Kodun İçerisinde verilmiştir.


' Programın Amacı : Array Değişkenler İçindek Negatif Sayiları süzmek
' Program Tarihi : 10/04/2008 - 14:30 'da Yazilmıştır
' Programcı : Cüneyt Yılmazer

'ArrSayilar adlı Long tipi bir değişken tanımlıyorum
' ve bu Array Değişkene Pozitif ve Negatif Sayılar atıyorum
Dim ArrSayilar() As Long = {0, 1, -1, -2, 3, 4, 5, 6, -7}

'Long Tipi İki değişken daha atadım
Dim KontrolEdilecekSayilar As Long ' buna ArrSayilardaki tüm sayıları depolayacağım
Dim NegatifSayilar As Long ' buna ise sadece ArrSayilar içindeki negatif sayıları depolayacağım

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
'burada Array içindeki sayiları sıraladım
'bu tercihen kullanılabilcek bir özellik Kısaca Çok Gerekli değil
'sadece Şekil olsun diye kullandım :))
Array.Sort(ArrSayilar)

'Döngümde Kullanacağım i adlı integer tipli bir değişken
Dim i As Integer
' Burada UBOUND fonksiyounu ile ArrSayilar dizisin kaç adet değişken
' depoladığını tespit edip döngünün o kadar dönmesini sağlıyorum.
For i = 0 To UBound(ArrSayilar)
With lstArray.Items
.Add(ArrSayilar(i)) ' tum sayıları bu listBoxa Yüklüyorum
End With
Next
End Sub

Private Sub btnSuz_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSuz.Click

Dim i As Integer
' burada Array değişkenin depoladığı veri sayısınca döngü çalıştırıyorum
For i = 0 To UBound(ArrSayilar)
'he bir sayıyı bir değişkene yükleyerek
KontrolEdilecekSayilar = ArrSayilar(i)
' alttaki if then end if blogu ile dongu her dondugunde sayiyi kontrol ediyorum
'eğer sayi SIFIRdan küçükse yani negatif ise onu başka bir değişkene Yüklüyorum
If KontrolEdilecekSayilar < 0 Then
NegatifSayilar = ArrSayilar(i)
With lstNegatif.Items
.Add(NegatifSayilar) ' değişkene yüklenen negatif sayılarda İkinci
'list Boxa eklenerek bire Süzme İşlemi yapıyorum
End With
End If
Next
End Sub

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

