Anasayfa > Kodlar > Asp.Net ile üyelik sistemi yapmak

Asp.Net ile üyelik sistemi yapmak

Selam Arkadaşlar,

Asp.Net de “Üyelik,Üye Girişi ve Şifremi Unuttum ” olayları nasıl yapıldığını basitçe anlatmaya çalışacağım. Hemen Konumuza Dönelim ve başlayalım.

– Visual Studio dan Yeni Bir Web Sitesi projesi oluşturuyoruz.

– Daha sonra  CTRL + Shift + A yaparak yani “Add New Item” diyoruz ve 3 tane daha Web Form Ekliyoruz… Bunlardan biri üyelik kayıt alanı yani register.aspx diğeri de şifremi unuttum rememberpass.aspx , diğeri de üye girişi yaptıgımız zaman bizi yönlendireceği sayfa olan login.aspx olacak. Ben isimlerini böyle belirledim siz istediğiniz gibi belirleyebilirsiniz..

-Şimdi Default.aspx e Dönerek ToolBox’umuzdan  Login nesnesini yerleştiriyoruz…Daha sonra kendinize göre Tasarımını Ayarlayabilirsiniz… Ek Olarak Properties Kısmından Ingilizce olan bölümleri (Password vs.) gibi kelimeleri Türkçeye çeviriyoruz.Bu size kalmış bi şey ..

– Bunları yaptıktan sonra, Website Tab’ından Asp.Net Configuration sekmesine giriyoruz…

– Gelen Sayfamızdan Securty Tab’ına Tıklıyoruz ve Resimdeki linklere sırasıyla tıklayarak gerekli işlemleri yapıyoruz…

-Yeni Üye diyoruz ve Configuration dan üye kaydı yapıyoruz..

– Üyeliğimizi tamamlıyoruz.

– Kapatıyoruz Asp.Net Configuration’u ve login.aspx e toolbox’umuzdan bir şeyler ekleyelim… Ben Login sekmesinden Login Status ve Login Name’yi ekledim.. Ve Şöyle Bi Şey ortaya çıkardım.. Login Status’un properties’ine böyle bi ayar verdim…

– Şimdi Projemizi Çalıştırıyoruz ve Test Ediyoruz…

– Benim projem sorunsuz çalışıyor =) Zaman Kaybetmeden Hemen Şifremi Unuttum Sayfamızı Yapalım..Default.aspx e geri dönüyoruz… Toolbox dan LinkButton Ekliyoruz. Ben ismine ” Şifremi Unuttum ” diyorum.. ve şu şekil editliyorum. Ek olarak linkbutton’un url’sine rememberpass.aspx i veriyorum…

-Rememberpass.aspx e toolbox’un login sekmesinden password recovery nesnesini ekliyoruz ve kendimize göre düzenliyoruz..

-Ben bu şekil düzenledim istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz..Daha sonra properties kısmına gidiyoruz MailDefinition kısmında From seçeneğine kimden mail gidecekse onun mail adresi yazıyoruz.

Bu Şekil de yapabilirsiniz.

– Şimdi denediğiniz zaman büyük ihtimal resimdeki hatayı alacaksınız..

Bunun nedeni local’de çalıştığımız için herhangi bir SMTPServer yapısı bulunmamasıdır.Eğer sisteminizde bu varsa sorunsuz bir şekilde çalışaktır..Bende de kurulu olmadıgı için aynı hatayı aldım :)))

– Son olarak ise üye kayıt sayfamızı yapalım… Default.aspx de ki login nesnesine geri dönelim ve LinkButton ekleyelim.Kısaca Şu şekil olsun..LinkButton’un url’si ise register.aspx yapalım..Çünkü üye kayıt işlemimizi ordan gerçekleştireceğiz..

-Register.aspx dosyamızı açalım. Design alanını açalım ve CreateUserWizard nesnemizi ekleyelim ve Onu istediğimiz şekilde tasarlayıp Türkçeleştirelim.Benim böyle bir tasarımım oldu…

-Tasarımı bitirdikten sonra Properties Bölümüne geliyoruz ve ContinueDestinationPageUrl ‘e ye Üye giriş yapabilmemiz için anasayfamıza yönlendiriyoruz yani default.aspx e…

-Daha sonra test ediyoruz..

Gördüğünüz üzere çalışmakta..

Bi sorun yok.. Eğer Kafanıza Takılan Bir Şey varsa P.M Atabilirsiniz ya da nurkan57[at]gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz..

Diğer Dökümanda Asp.Net Üyelik Sistemi Vol.2 de ise Login Sekmesinde ki Geri Kalan Kontrolleri Göreceğiz..

Teşekkürler.

Not ;

Bu doküman Tahribat.com için Nurky tarafından yazılmıştır.Eser hakkı tahribat.com ve Nurky müstear ismini kullanan şahsa aittir.Yazılı izin alınmadan eserin başka bir sitede yayınlanması,eserin kaynak(link) verilmeden yayınlanması durumunda, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu madde 71 uyarınca,eseri yayınlayan kişiye karşı gerekli hukuki yollara başvurulacaktır.

  1. dilem
    26/05/2013, 20:40

    selam Tool aracılığıyla kullanıcı oluşturmaya çalıştığımda

    “Parola uzunluğu alt sınırı: 7. Gereken alfasayısal olmayan karakterler: 1.”

    bu sorunla karşılaşıyorum.Şifreyi 8 karakterden uzun ve büyük küçük harf içerecek şekiled giriyorum.Sitedeki makalede web.config içerisine kod eklememiz gerektiği falan yazılmış.

    br br br br br

    bu kodu altına giriyorum ama administration tool hata veriyor çalışmıyor.
    Bu sorunun çözümü için ne yapabilirim.

    Beğen

  2. 06/06/2013, 17:49

    parola formatlarını web.configde belirliyorsun.

    in hemen öncesine şu kodu eklemelisin:

    Beğen

  1. No trackbacks yet.

Bir Yanıt Bırakın

