Anasayfa > Kodlar > Java ile mobil programlama

Java ile mobil programlama

Merhaba arkadaşlar bu başlık altında java dili ile mobil uygulamalar geliştirmeyi anlatmaya çalışacağım. Detaylara hiç girmek istemiyorum ilk anlatımımda bir mobil proje nasıl oluşturulur nasıl derlenir ve nasıl telefon içerisinde çalıştırılır bunlara deyineceğim, zaten java kendi içinde fazla biçimde zor bil dil iken detaylara girersek hemen işin içinden çıkamayız 🙂

Öncelikle java dili ile program yazmak için 3 adet araca ihtiyaç duyuyoruz;

1-     Java jdk paketi download
2-     Netbeans download
3-     Wireless Toolkit download

Bu araçları indirdiğinizde sırası ie kurun çünkü jdk paketini kurmadan netbeansı kurmaya çalışırsanız jdk paketinin kurulmasını sonra yüklemeye devam etmenizi sizden isteyecektir.

Bu aşamaları tamamladığınızı varsayarak işlemlerin anlatımına geçiyorum;

Öncelikle netbeans ide mizi açıyoruz ve file-new project diyoruz karşımıza şöyle bir ekran gelecek.

Sırası ile numaralandırılmış bölümlere tıklayın

Karşımıza böyle bir ekran gelecek bu kısımdan projemizin ismini veriyoruz ve projemizin lokasyon adresini belirliyoruz. Alt kısımda bulunan create hello midlet seçeni ise bize ufak bir örnek proje oluşturuyor.

Bu bölüm önemli arkadaşlar mesela java projemizin çalışacağı telefonun özellikler (device configuration ve device profil) burada seçtiğimiz özelliklerle uyuşmalıdır. Benim cep telefonum nokia n82 (hava atmak gibi olmasın) telefonumun menüdünden yardıma girdiğimde bu özellikleri bana java bilgisi altın gösteriyor. Aslında bu telefonumuzdaki java paketi ile alaklı birazda.

Telefonunuzda java varsa ve yaptığınız uygulama açılmıyorsa bu seçenekte bir yanlışlık var demektir. Bilmiyorsanız telefonun bu özelliklerini deneme yanılma ile bulabilirsiniz.

Finish dediğimizde karşımıza bu pencere gelecek buradan kırmızı ile işaretlediğim yerden screen seçiyoruz.

Karşımıza bir telefon ekranı geldi , nasıl ki windows uygulamaları geliştirirken karşımıza boş bir form geliyorsa mobile uygulamalrdada karşımıza böyle bir boş telefon ekranı geliyor.

Ben bu aşamadan sonra sadece forma bir resim eklyecem. Kod yazmaya ve detaya pek girmeyeceğim. Formun üstüne sağ tıklıyoruz ve Kırmızı ile işratlediğim yerleri izliyoruz açılan menüden bilgisayarımızdaki bir resimi seçiyoruz.

formumuza bir resim ekledik. Kırmızı ile işaretlediğim yerlerde değişiklikleri görebilirsiniz. Yapacağımız mobil java uygulaması bu kadar olsun. Şimdi bu uygulamanın telefonda çalışması için “jar” paketimizi oluşturalım.

F6 tuşu ile projemizi derliyoruz , netbeans bize projemizin görüntüsünü java emülatöründe açıyor

Projemiz hazır şimdi projeyi kayıt ettğiniz klasöre gidin ve dist klasörü altındaki

Bu dosyayı telefonuza bluetooth , data kablosu vb araçlar ile atın. Telefon içinde tıkladığınızda programı yüklemeye başlayacaktır,İlk mobil programınız hayırlı olsun:)

m@cromedia

Kategoriler:Kodlar Etiketler:, , ,
  1. fatih
    13/12/2012, 14:22

    netbeans programında source screen flow analyzer gibi başlıklar varya ben bunları göremiyorum bir türlü günlerdir uğraşıyorum yapamadım ya. bir yardım edermisiniz. Bana o screen şurda diyin başka da birşey istemiyorum gerçekten…

    Beğen

  1. No trackbacks yet.

Bir Yanıt Bırakın

